V Týnci vyvíjí nový Kalif ČMN 9/2011

V Týnci vyvíjí nový Kalif

  

Názory fanoušků Jawy budou nejspíš vyslyšeny. V týnci totiž pracují na novém modelu, který se bude řadit do kategorie retro.

   Na konci loňského roku jsme vás informovali o novém modelu Sportard 660 (ČMN 50/2010), který by se měl objevit v prodeji na přlomu března a dubna. Sériové provedení bude mít na rozdíl od prototypu analogový otáčkoměr a rychloměr, jinak zůstává téměř tak, jak jsme vám ho představili. Cenovka by se měla pohybovat do 170 tisíc Kč. V souvislosti s tímto modelem vyvstala otázka, jestli řadu nerozšíří také retromodel, který si fandové značky tolik žádají.

Jedna z pracovních verzí týneckých vývojářů

   Podle nejnovějších informací přímo z továrny je jeden vzorek motocyklu před dokončením. "O dalším osudu motocyklu bude rozhodnuto po zahájení prodeje a vyhodnocení prodejní úspěšnosti modelu Jawa 660 Sportard. Nelze totiž pracovat na vývoji a uvedení do výroby více modelů souběžně," prozradil obchodní manager Jawy Jiří Kaft. Jawa by takovým modelem jistě odpověděla na narůstající trend módy retr motocyklů. Zároveň by se ale postavila také velmi těžké konkurenci, jakou bezesporu je Kawasaki W800 nebo Triumph Bonneville. Proti nim bude Jawa v nevýhodě použitímpohonné jednotky Minarelli 660, která je sice moderní, ale také méně stylová. Jednoválec s kapalinovým chlazením prostě postrádá žebra a tradiční tvary. "O vývoji vlastního motoru v této třídě v současné době neuvažujeme," dodává Jiří Kraft. Kromě toho Jawa stále pracuje na litrovém motocyklu s vlastním motorem.

  Maximum původních dílů

   Nám se podařilo získat skicu. Jde o jeden z prvních návrhůretro Kalifa, který ještě nese řadu inovativních designových prvků. "Nakonec jsem se rozhodli pro použití co nejvíce dobových dílů," říká za Jawu Kraft. Podle něj tedy bude Kalif spíš připomínat skicu, kterou na začátku roku 2009 vytvořil italský blogger a designer Oberdan Bezzi. Jeho návrh právě počítá s použitím tradičního tvaru nádrže nebo bočních schránek. Ital také navrhnul vzadu místo centrálního tlumiče dvojici postranách.
   Jawa sází na silnou oblibu značky v zemích jako je Holandsko nebo Belgie. Právě sem by chtěla směřovat nejvíc prodejů. Zahanbit by se ale neměli ani tuzemští motorkáři, kteří tolik po retru od Jawy volají. Na výsledek si zatím musí čeští motorkáři ještě počkat, budeme se vás snažit průběžně informovat.


Petr Pour, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., ilustrace: Jawa a Oberdan Bezzi ČMN 9/2011

 

Jedna z pracovních verzí týneckých vývojářů